Rejserne

Loggen
Linkene
Supporten

Velkommen til rejsesektionen på BALLESGAARD.DK hvor du med tiden vil kunne læse lidt om nogle af de rejser jeg har været på i tidens løb.

Sensommeren, Aug - Sept. 2009 var vi 2 afsted på et 3 ugers "roadtrip" i det sydvestlige USA.
Turen startede i LA, California, hvorfra vi kørte gennem Joshua Tree NP, og videre nord-øst til Arizona, via Route 66 til Grand Canyon og Monument Valley.
Derfra retur vest på med stop ved Antelope Canyon Canyon Slots og Lake Powell, til Utah. Her gik turen omkring nationalparkerne Bryce og Zion.
Herefter gik turen videre mod spillebyen Las Vegas, Nevada inden vi kørte gennem den diamentrale modsætning, nemlig Death Valley.
Tilbage i California gik turen først til Yosemite NP, inden vi kom til San Francisco. Herfra langs kysten på Highway 1 tilbage til Los Angeles.
Se billeder her USA

Uge 4, 2009 var jeg på skiferie til franske Serre Chevalier.
Se billeder her Serre Chevalier, 2009

Skiferie 2008 gik til Westerdorf i Østrig.
Se billeder her Westendorf

Skiferien 2006 gik til Østrigske st. Johann.
Se billeder her St. Johann

Fra d. 15 til d. 25 August 2005 var vi tre afsted på motorcykeltur til Norge. Turen gik bl.a. til Kjerag-bolten, Preikestolen samt til Jostedalsbreen Nationalpark inkl. en tur på Nigårdsbreen.
Der blev taget mange billeder undervejs og de er kun groft sorteret...
For at se dem, klik her Norgesbilleder

I uge 6 2004 var jeg på skiferie i Italienske Sauze d'Oulx, sammen med et par venner - Troels og Uffe.
Herunder kan du se billeder fra turen.
For at få en kort beskrivelse af billedet skal du blot holde musen over billedet - og vil du se billedet i fuld størrelse klikker du på det.

God fornøjelse.

Vi rejste med SkiAlpin. Men det stod ingen steder på bussen... ...helller ikke på fronten. Uffe og Troels havde derfor store problemer med at finde den rigtige bus på Ellebjerg St. og måtte tage en taxi til Ølby!!
Vel fremme i Sauze d'Oulx begav vi os ud på de velpræparerede pister. Vi havde fantastisk vejr, rigtig god sne og som altid i Alperne - en fantastisk udsigt.
En pause skal der til en gang imellen. Det er trods alt ferie! Vores værrelse var ikke stort, men hver en seng kunne det da blive til! Skiområdet hænger sammen med bl.a. Sestriere, hvor vi fandt Alberto Tombas gamle hjemmebane. Den sorte piste er vi netop kommet ned af, og er derfor særdeles veltilfredse... Til trods for at uge 6 også regnes for højsæson, var der mærkværdigt få mennesker. Her ved pisten ned til Sauze Uffe (tv) og Troels er ved at pakke sammen for dagen, for at begive sig til Afterski og en velfortjent fadøl... Her står jeg så selv på en næsten mennesketom piste, og ser overlegen ud...! På vej til skiområdet Sansicario. Som nævnt - en fantastisk udsigt! Det er ren terapi. Heller ikke i Sansicario var der mange mennesker, men tilgængæld super pister! Den ene nedfart efter den anden i Sansicario, hvor vi havde pisterne for os selv. Her er vi så til ugens Picknic. Fra venste er det Uffe, migselv, Troels og er par andre gæster. Vi boede på Hotel Florida Prata, med denne udsigt til byens torv. Torvet i Sauze d'Oulx Onsdag aften stod den på fodbold - den Italienske Liga-Cup. Her er vi foran Stadio Delle Alpi, hvor Juventus tog imod Inter. Italienske Tifosi i fuld effekt. Det er noget anden end til OB's hjemmekampe - selv på en god dag... Troels (og lidt af mig) ser imponerede til imens Del Piero, Nedved og de andre stjerner viser repetoiret. Kampen endte 2-2, og Inter fik målmanden udvist, så der var underholdning for alle pengene. Det lykkedes os at finde en lille hyggelig bevætning i Sestriere, hvor vi kunne slappe af og nyde det gode vejr. Vi nåede også en tur til Claviere, hvor vi fandt et sted og indtage vores medbragte frokost Uffe sidder og overskuer situationen. Der var meget transportlift til Claviere, og skiløbet var ikke væsentligt bedre end andre steder så det var ikke helt turen værd. Men flot var der.